We laten je niet in de kou staan
Doet je verwarming het niet én heb je geen warm water?
Bel dan 0318 – 743 423
Mail voor minder urgente klachten naar storing@veenwarmte.nl.
Of vul het storingsformulier op deze pagina in.
Veenwarmte is verantwoordelijk voor de levering van warmte tot en met de afleverset in je woning. Heb je geen verwarming én geen warm water? Dan kan Veenwarmte dat voor je oplossen.
Alle onderdelen van je binnenhuisinstallatie na de afleverset horen bij je woning. Bij storingen die worden veroorzaakt door de binnenhuisinstallatie, neem je contact op met jouw installateur of verhuurder. Denk hierbij aan problemen met de binnenhuisleidingen, de kranen, de radiatoren en de thermostaat.
Status
Op dit moment leveren we nog geen warmte.
STORINGSFORMULIER
Waarmee kunnen we je helpen?
Voor urgente storingen (geen warmte én geen warm water of een lekkage in de meterkast) kun je onze storingsdienst 24 uur per dag bellen.
Voor minder urgente klachten, kun je ons bellen tijdens kantooruren. Je kunt ook een e-mail sturen naar storing@veenwarmte.nl of het formulier hiernaast invullen.
Heb je geen verwarming én geen warm water? Controleer dan eerst of de afleverset goed werkt. Controleer ook de status van de warmtelevering bovenaan deze pagina. Zijn deze beide in orde, dan komt Veenwarmte het probleem voor je oplossen. Neem contact op met onze storingsdienst.
Heb je wel warm water en geen verwarming? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder.
GOED OM TE WETEN
Hoe snel krijg ik reactie bij een storing?
We willen de storing natuurlijk zo snel mogelijk verhelpen.
De storingsdienst van Veenwarmte stelt daarom alles in het werk om binnen 4 uur na melding van een acute storing aan de slag te gaan.
Worden er kosten in rekening gebracht om een storing te verhelpen?
Als je verwarming niet werkt of je hebt geen warm water, kan dit door verschillende dingen komen. Het kan liggen aan de afleverset van Veenwarmte. Als dat zo is, komen wij langs en lossen we de storing kosteloos op. Het kan ook zijn dat het niet ligt aan de afleverset, maar aan je binnenhuisinstallatie (leidingen, radiatoren, kranen of thermostaat). In dat geval kun je terecht bij je verhuurder of je eigen installateur. Als de Veenwarmte storingsdienst langskomt, maar het probleem blijkt bij de binnenhuisinstallatie te zitten, is het een onterechte melding. Een bezoek voor een onterechte melding brengen wij bij je in rekening: we rekenen voorrijkosten van € 75,- en een uurtarief van € 70,-.
SAMEN LOSSEN WE HET OP
Wat kun je doen bij een storing?
Problemen met de verwarming van je woning of warm kraanwater kunnen verschillende oorzaken hebben. Soms ligt het aan het systeem van Veenwarmte. Maar klachten kunnen ook komen door een probleem in de verwarmingsinstallatie in jouw woning. Kijk daarom eerst bij de beschrijving van de verschillende problemen hieronder voordat je contact opneemt met onze storingsdienst. Hier staat per probleem een mogelijke oorzaak en oplossing.
Als je geen warm water hebt, controleer dan altijd bij meerdere kranen of er geen warm water is. Geven alle kranen geen warm water en wel koud water? Dan zijn er twee mogelijkheden:
Controleer de werking van je afleverset. Aan de voorkant van de afleverset vind je in het midden bovenaan een opening. In de opening zie je de LED-indicatie lampjes. Deze lampjes geven de status van de afleverset aan. De volgende kleuren kunnen worden weergegeven:
In de handleiding van Veenwarmte kan je de uitgebreide informatie over de LED-indicatie lampjes teruglezen. De handleiding vind je op deze pagina of onder bestanden in Mijn Veenwarmte.
Functioneert de afleverset correct, maar heb je geen warm water op alle kranen? Dan kan er een collectieve storing zijn. Als er een collectieve storing bekend is staat dit bij de status op de pagina storing melden. Je hoeft dan niets te doen. We werken dan hard aan een oplossing. Is er geen collectieve storing of onderbreking in de levering van warmte bekend? Neem dan contact met ons. Zie hiervoor onze contactpagina of meld een storing via onze pagina storing melden.
Komt er geen warm water uit één kraan en uit een andere kraan wel? Dan ligt de oorzaak bij de kraan of in de woning. In dat geval kan je eventueel zelf de kraan vervangen of repareren. Of je neemt contact op met een installateur of de verhuurder van je woning.
Draai bij een lekkage in de meterruimte de twee afsluiters onder de Veenwarmte afleverset en de afsluiter van de drinkwaterleiding dicht. Alle kranen draai je naar links dicht (met de klok mee).
Komt het water uit de afleverset van Veenwarmte? Neem dan contact op met onze storingsdienst via onze pagina storing melden.
Lekt het ergens anders, bijvoorbeeld bij je radiator of vloerverwaming? Bel dan je installateur of neem contact op met de verhuurder van je woning.
Midden bovenaan de afleverset zit aan de voorkant een opening. In de opening vind je de LED-indicatie lampjes. Deze lampjes geven de status van de afleverset aan. Als de LED-indicatie wit, groen of blauw kleurt, functioneert de afleverset goed. Als de LED-indicatie rood of oranje kleurt is er een storing.
De tabel hieronder helpt je om status van de afleverset af te lezen. Je leest in de tabel ook welke stappen je kan ondernemen bij een storing.
Doet je verwarming het niet? Controleer dan altijd eerst of je warm kraanwater hebt.
Als je wel warm kraanwater hebt, dan is de levering van warmte in orde en werkt de afleverset correct.
Controleer bij de afleverset welke kleur het LED-indicatie lampje aangeeft. In de handleiding van Veenwarmte kan je de uitgebreide informatie over de LED-indicatie lampjes teruglezen. De handleiding vind je op deze pagina of onder bestanden in je klantportaal.
Knippert het LED-indicatielampje rood? Dan is de druk in je woning-installatie te laag. Vul de installatie bij. In de handleiding van je cv-installatie staat hoe dat moet. Of neem contact op met je installateur of met de verhuurder (de woningeigenaar).
Knippert het LED-indicatielampje niet rood, maar is hij groen, blauw of wit? Dan is er een ander probleem met je verwarmingsinstallatie. De oorzaak van het probleem ligt dan niet bij de afleverset van Veenwarmte. Neem dan contact op met je installateur of de verhuurder van je woning.
Is er naast verwarming ook geen warm kraanwater? Dan zijn er twee mogelijkheden:
Als er een collectieve storing bekend is staat dit bij de status op de pagina storing melden. Je hoeft dan niets te doen. We werken dan hard aan een oplossing. Is er geen collectieve storing of onderbreking in de levering van warmte bekend? Neem dan contact met ons. Zie hiervoor onze contactpagina of meld een storing via onze pagina storing melden.
Het kan gebeuren dat je soms wat geluid van de afleverset van Veenwarmte hoort. Bijvoorbeeld een zacht stromingsgeluid van water als de verwarming aanstaat of je de warme kraan openzet. Maar dit hoort geen hard geluid te zijn.
Hoor je een hard borend of kloppend geluid uit de afleverset? Dat kunnen wij verhelpen door de afleverset anders af te stellen. Neem contact met ons op via onze contactpagina. Of meld de storing via onze pagina storing melden. Wij plannen dan een afspraak met je in om het geluid te verhelpen.
De verwarming is eigendom van de woningeigenaar en valt hiermee niet onder de verantwoordelijkheid van Veenwarmte. Als je problemen ervaart met de (vloer)verwarming, neem dan contact op met je installateur of met de verhuurder van de woning.
Als de verwarmingsinstallatie goed functioneert, maar sommige ruimtes niet goed warm worden, kan het zijn dat de installatie ontlucht moet worden. Dit kan je vaak zelf doen. Kijk in de handleiding van je verwarmingsinstallatie hoe je dit moet doen. Of neem contact op met je installateur of verhuurder.
Als je geen warm kraanwater en verwarming hebt, kan dit aan twee dingen liggen. Aan de installatie van Veenwarmte of aan de binnenhuisinstallatie (cv-installatie). Als er sprake is van een storing binnen de Veenwarmte-installatie, dan verhelpen we de storing altijd kosteloos.
Ligt de oorzaak van de storing niet aan de Veenwarmte-installatie, maar laat je Veenwarmte wel langskomen? Dan is er sprake van een onterechte melding. Dat is bijvoorbeeld het geval als er een storing in het (vloer)verwarmingssysteem is. Een bezoek voor een onterechte melding brengt Veenwarmte in rekening. We rekenen dan € 75,- voorrijkosten en een uurtarief van € 70,-.
Als je geuroverlast bij de meterruimte ervaart, kan het zijn dat de sifon van de inlaatcombinatie droog staat. Die vind je onder de afleverset van Veenwarmte in de meterruimte. Als de sifon droog staat, kan er een rioolachtige lucht vrijkomen. Dit is makkelijk te verhelpen door de sifon onder de afleverset te vullen met een klein beetje water. Het water in de sifon blokkeert de rioollucht. Let daarbij op dat de sifon niet overloopt. Vaak is een klein glaasje water voldoende.
De storingsdienst van Veenwarmte stelt alles in het werk om binnen 4 uur na melding van een acute storing aan de slag te gaan. We willen de storing zo snel mogelijk verhelpen.
Als er helemaal geen water uit de kraan komt, kan het zijn dat er een collectieve storing is bij de waterleverancier. Neem in dat geval contact op met het waterleidingbedrijf (Vitens).
Ja, Veenwarmte heeft een storingsdienst. Heb je een storing in de warmtelevering? Kijk dan op onze pagina storing melden.
Je melding is goed doorgekomen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Er is iets misgegaan, probeer het later opnieuw.